sábado, 17 de abril de 2010

Activitat 20


Descartes considerava l'existència de tres tipus de substàncies la de Res infinita (Déu), Res cogitans (Jo) i Res extensa (El món). A partir del dubte Descartes va ser capaç de demostrar l'existència del Jo (Puc dubtar dels sentits, de la realitat, de les realitats matemàtiques, però no puc dubtar de que estic dubtant, si dubto estic pensant i si penso és que sóc). El Jo per tant és la primera evidència, indestructible i capaç de resistir tot motiu de dubte, gràcies a la qual acaba deduïnt que ell no pot ser un no-res i per tant és una cosa que pensa. Hume critica la idea racionalista de substància ja que segons aquest tot coneixement ha de provenir de l'experiència, les idees es formen gràcies a les percepcions i per tant no podem conèixer quelcom amb el que no em estat en contacte, per tant el Jo. El Jo no ha pogut ser captat per mitjà dels sentits i no podem crear la idea de Jo ja que mai l'hem coneguda. La idea de Jo és la ficció d'una imaginació, és el conjunt de percepcions que la imaginació uneix.

No hay comentarios: